گوگل کروم ۸۴ منتشر شد

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

طراحی انواع وب سایت های شرکتی ، فروشگاهی ،آموزشی

متن مقاله

 

گوگل کروم ۸۴ بالاخره با قابلیت های تازه و صد البته کاربردی بالاخره منتشر شد.این نسخه از کروم با قابلیت های جدید برای توسعه دهندگان و مسدود سازی نوتیفیکیشن های مزاحم به استقبال کاربران دسکتاپ رفته است.

گوگل کروم ۸۴ و شرح تغییرات

یکی ازمهمترین قابلیت‌های امنیتی کروم یعنیSameSiteCookies اندک اندک به گوگل کروم ۸۴ اضافه خواهد شد. این ویژگی به شکلی کاملاامن کوکی‌های سوم شخص را مدیریت می کند و با ایجاد محدودیت در ردیابی فعالیت‌های کاربر، حریم شخصی او را بهبود می‌دهد.

گوگل در ادامه می‌ افزاید سواستفاده سایت‌ها از نوتیفیکیشن، یکی از شکایت‌های اصلی کاربران کروم بوده است. اکنون اما کروم ۸۴  ارسال نوتیفیکیشن ‌های مزاحم و دیگر پاپ‌های تکرار شونده از سوی سایت‌ هارا بلاک می کند.

 

گوگل در نسخه های قبلی کروم برای کاهش بار CPU و مصرف برق تلاش کرده است. کروم حالا پوشیده شدن پنجره توسط پنجره دیگر راتشخیص داده و با توقف رنگ آمیزی پیکسل‌ها در پنجره مخفی، از بار CPU می‌کاهد. این قابلیت به طور محدود در کروم جدید فعال شده و درنسخه آینده کروم یعنی کروم ۸۵ برای کاربران بیشتری در دسترس قرار خواهد گرفت.

کروم ۸۴ همچنین از قابلیت Web OTP API پشتیبانی می کند و کد های ارسال شده از طریق SMS را به طور خودکار در فیلد وارد می‌کند.ازطرف دیگر گوگل همچنین Web Animations API کروم را نیز تا حدودی تغییر داده است و اکنون کروم ۸۴ توانایی پاکسازی و حذفانیمیشن‌های قدیمی برای صرفه جویی در حافظه و بهبود عملکرد را داراست.

گوگل کروم ۸۴ همچنین ویژگی Wake Lock API را دارد که سایت‌ها با کمک آن می‌توانند برای روشن نگاه داشتن نمایشگر و جلوگیری از قفلشدن دیوایس از کاربر اجازه بگیرند.

کروم ۸۴ به کاربران macOS، ویندوز، لینوکس و Chrome OS در مورد دانلود فایل‌های EXE, APK و دیگر فایل‌های اجرایی از طریق HTTP در صفحه HTTPS هشدار می‌دهد. وب اپلیکیشن‌ ها (PWA) نیز قابلیت ایجاد شورتکات در دسکتاپ و موبایل را پیدا کرده‌اند.