حافظه‌های SSD پرسرعت MSI به بازار ایران می‌رسند

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

طراحی انواع وب سایت های شرکتی ، فروشگاهی ،آموزشی

متن مقاله

با دور جدید فعالیت‌های ام‌اس‌آی در بازار کشور ما و گارانتی‌های معتبر ایرانی که منجر به تسریع روند تکمیل سبد محصولات این برند شده، به‌زودی حافظه‌های پرسرعت این برند نیز وارد بازار می‌شوند.

شرکت تایوانی ام‌اس‌آی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان در حوزه‌ی سخت‌افزار کامپیوتر، همواره در کنار بهبود محصولات سابق خود، نیم نگاهی نیز به گسترش بازه‌ی تولیدات و ورود به بازارهای جدید داشته است. در همین راستا، اوایل سال گذشته‌ی میلادی، ورود حافظه‌های SSD با برند ام‌اس‌آی نیز در خیرها دیده شد.

با فاصله‌ی زمانی چند ماه، این شرکت نام تجاری SPATIUM را برای محصولات جدید خود در این زمینه انتخاب کرد و این حافظه‌های سریع به سرعت در بازار جا افتاده و نقدهای مثبت و جوایزی هم دریافت کردند. حالا با دور جدید فعالیت‌های ام‌اس‌آی در بازار کشور ما و همکاری با شرکت‌های توزیع‌کننده و گارانتی‌های معتبر ایرانی که منجر به روند رو به رشد تکمیل سبد محصولات این برند در ایران شده، به‌زودی حافظه‌های پرسرعت این برند نیز وارد بازار خواهند شد. با توجه به این اتفاق، سه SSD پرطرفدار ام‌اس‌آی که به‌زودی در ایران عرضه می‌شوند را معرفی خواهیم کرد.

SPATIUM M390 NVMe M.2

این محصول، یک حافظه‌ی SSD با فرم فکتور M.2 2280 است که از واسط PCIe Gen3x4 بهره می‌برد. با استفاده از SPATIUM M390 NVMe M.2 می‌توانید به ترتیب تا ۳۳۰۰ مگابایت بر ثانیه ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه از حافظه خوانده و روی آن بنویسید. در این محصول از حافظه‌ی فلش با فناوری 3D NAND استفاده شده و انتظار می‌رود در طول عمرش بتوان تا ۱۵۰ ترابایت اطلاعات روی آن نوشت.

ام اس آی

حافظه‌ی SPATIUM M390 NVMe M.2 در چهار ظرفیت متفاوت ۲۵۰ گیگابایت، ۵۰۰ گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت تولید شده و از ویژگی‌های امنیتی و تصحیح خطا برای بالا بردن پایداری و طول عمر برخوردار است. این محصول در همین مدت کوتاه بعد از معرفی توانسته است تاییدیه رسانه های معتبر سخت افزار جهانی را دریافت کند.

SPATIUM M450 PCIe 4.0 NVMe M.2

این حافظه نیز با فرم فکتور M.2 2280 تولید شده اما به واسط جدیدتر PCIe Gen4x4 مجهز است. سرعت خواندن از این حافظه تا ۳۶۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد و تا ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن بر آن است. طول عمر این محصول 300 TBW اعلام شده و در دو ظرفیت ۵۰۰ گیگابایتی و یک ترابایتی وارد بازار می‌شود.

ام اس آي

SPATIUM M480 PCIe 4.0 NVMe M.2 PLAY

پرچم‌دار حافظه‌های SSD ام‌اس‌آی SPATIUM M480 PCIe 4.0 NVMe M.2 PLAY است که با برخورداری از واسط PCIe Gen4x4، حافظه‌ی کش ۵۱۲ مگابایتی از نوع DDR4 و حافظه‌ی فلش از نوع 3D NAND، امکان رسیدن به سرعت فوق‌العاده‌ی ۷۰۰۰ مگابایت در ثانیه برای خواندن و تا ۶۸۰۰ مگابایت در ثانیه برای نوشتن را دارا است.

این محصول به یک هیت‌سینک آلومینیومی نیز مجهز شده تا بتواند تحت فشار زیاد و با حداکثر کارایی، گرما را از خود دور کند. این هیت‌سینک با PS5 نیز سازگار است و کمک می‌کند که SPATIUM M480 PCIe 4.0 NVMe M.2 PLAY به انتخابی فوق‌العاده برای استفاده‌کنندگان این کنسول تبدیل شود.

طول عمر این حافظه از حیث مقدار داده‌ی قابل نوشتن تا ۳۵۰ ترابایت تخمین زده شده و در مدل‌های ۵۰۰ گیگابایتی و یک، دو و چهار ترابایتی عرضه شده؛ ضمن اینکه قابلیت‌های امنیتی و تصحیح خطا نیز به منظور بالا بردن پایداری و افزایش طول عمر این محصول در آن لحاظ شده است.

منبع: وب سایت زومیت