مایکروسافت از یک شبکه اجتماعی شبیه فیسبوک برای سرویس Teams رونمایی کرد

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

طراحی انواع وب سایت های شرکتی ، فروشگاهی ،آموزشی

شبکه اجتماعی مایکروسافت
متن مقاله

مایکروسافت چند سالی است که تمرکز بیشتری را معطوف به توسعه سرویس Teams و پلتفرم Viva کرده تا یک هاب برای ارتباطات کاری ارائه کند. این شرکت حالا امروز از شبکه اجتماعی جدیدی در این پلتفرم پرده برداشته که Viva Engage نام دارد و شبیه فیسبوک است. به‌علاوه، امکان ویرایش همزمان فایل‌های اکسل در جلسات کاری هم فراهم شده است.

سرویس Viva Engage مبتنی بر شماری از نقاط قوت شبکه اجتماعی Yammer ساخته شده که 10 سال پیش توسط مایکروسافت خریداری شد. این شبکه اجتماعی شبیه فیسبوک است و بخش‌هایی مثل فید خبری، پست‌های متنی، ویدیویی، تصویری و غیره را شامل می‌شود.

مایکروسافت Viva Engage

شبکه اجتماعی کاری مایکروسافت قابلیت انتشار استوری هم خواهد داشت. بله، همان قابلیتی که در اینستاگرام و اسنپ‌چت وجود دارد و لینکدین پارسال از خیر آن گذشت. استوری‌هایی که درون مایکروسافت تیمز و «ویوا انگیج» به اشتراک گذاشته می‌شوند، حالتی دقیقا شبیه اینستاگرام دارند.

این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد در سازمان خود یک جامعه متفاوت داشته باشید. یکپارچگی با سرویس مایکروسافت تیمز و تمرکز بر جنبه‌های مصرفی این شبکه اجتماعی می‌تواند به مایکروسافت کمک کند تا در این راه موفقیت بیشتری داشته باشد. با این حال، قابل انکار نیست که ویوا انگیج احتمالا با الهاماتی از Workplace from Meta یا همان Facebook Workplace ساخته شده است.

ویرایش همزمان فایل‌های اکسل در مایکروسافت Teams

Excel Live

قابلیت دیگری که اخیرا برای سرویس تیمز معرفی شده، Excel Live نام دارد. این قابلیت به افرادی که در یک جلسه حاضر هستند، اجازه می‌دهد به‌صورت آنی بتوانند فایل‌های صفحه گسترده اکسل را ویرایش کنند. مایکروسافت می‌گوید این قابلیت را مبتنی بر فریمورک Fluid ساخته که اجازه می‌دهد بدون نیاز به داشتن اکسل روی سیستم، بتوانید به تمام قابلیت‌های این برنامه دسترسی داشته باشید. این قابلیت در ماه اوت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت تیمز همچنین امکان اشتراک‌گذاری کلیپ‌های ویدیویی در چت‌ها و یادداشت‌نویسی مشترک بر محتوای دیگر افراد در جلسات را فراهم می‌کند.

منبع: وب سایت دیجیاتو