۱۰ ترفند فوق العاده نوشتاری در واتس اپ که باید درموردشان بدانید

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

طراحی انواع وب سایت های شرکتی ، فروشگاهی ،آموزشی

واتس اپ
متن مقاله

در یکی دیگر از مقاله‌های مربوط به ترفندهای واتس اپ ، می‌خواهیم به شما نکاتی جالب در مورد نوشتار متن بیاموزیم که قطعا باعث خواهند شد تا استفاده از این پیام رسان برای شما لذت‌بخش‌تر شود. 

ترفندهای واتس اپ در مورد نوشتار متن که باید در مورد آن‌ها بدانید
۱- بولد کردن متن
برای بولد کردن متون، کافی است تا در اول و آخر متن خود، یک (*) بگذارید و سپس متن شما پررنگ خواهد خواهد شد. کافی است که به تصویر زیر نگاهی کنید تا به صورت کامل متوجه شوید.
۲- ایتالیک کردن متن
برای کج کردن یا همان ایتالیک کردن متنون ، باید اول و آخر خود، آندرلاین (_) بگذارید.
۳- قرار دادن خط تیره روی متن
گاهی شما شاید بخواهید که غلط بودن یک متن را به مخاطبان خود نشان دهید. برای قرار دادن خط تیره روی متن باید علامت (~) را در ابتدا و انتهای کلمه‌ی خود اضافه کنید.
۴- تغییر فونت
واتس اپ علاوه بر فونت استاندارد خود، از فونت MonoSpace نیز پشتیبانی می‌کند. البته که نمی‌توان تمام متن را به صورت پیشفرض در فونت Monospace نوشت و باید در اول و آخر جمله‌ای که می‌خواهید با فونتی متفاوت نوشته شود (“`) بگذارید.
۵- تغییرات متن بدون شورتکات
به جای استفاده از میانبرها برای قالب بندی متن ، می توانید از تنظیمات داخلی استفاده کنید. در اندروید ، روی پیام ضربه بزنید و نگه دارید و گزینه قالب بندی مناسب را انتخاب کنید. برای مشاهده سایر گزینه ها ، روی نماد سه نقطه ضربه بزنید. در آیفون ، متن را ضربه بزنید و نگه دارید و گزینه ای را که می گوید BIU است انتخاب کنید. سپس گزینه قالب بندی را از میان بولد ، ایتالیک ، خط تیره و فونت Monospace انتخاب کنید.
۶- ترکیب فرمت متون با هم
اگر می‌خواهید که هر کدام از فرمت‌های بالا را با همدیگر استفاده کنید، کافی است که میانبر آن‌ها را با هم در قبل و بعد از کلمه استفاده کنید. توجه داشته باشید که ترتیب آن‌ها را رعایت کنید مثلا اگر میانبر با ستاره شروع شده بود، باید با ستاره هم تمام شود. به عنوان مثال: *~_disney_~*
۷- تغییر سایز فونت
اگر از ابعاد فونت واتس اپ رضایت ندارید، می‌توانید آن را تغییر دهید. برای این کار کافیست:
در دستگاه اندروید خود ، واتس اپ را باز کنید و روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. سپس تنظیمات را از فهرست انتخاب کنید.
به بخش Chats و سپس Font Size بروید و از میان گزینه‌های Small، Medium و Large یکی را انتخاب کنید.
۸- رنگارنگ کردن متون
این ویژگی نیز مخصوص دارندگان گوشی‌های اندرویدی است و نیاز دارد تا برنامه‌ی Blue Words را دانلود کنید. با دانلود کردن این برنامه، می‌توانید متن خود را در آن بنویسید و سپس آن را کپی کرده و در واتس اپ Paste کنید.
۹- فونت‌های متفرقه و جذاب
از همان برنامه Blue Words می‌توانید برای استفاده از فونت‌های دیگری به جز Monospace استفاده کنید. روش کار همان به همان شیوه‌ی کپی و Paste کردن است. این موضوع در مورد استوری‌های واتس اپ نیز صدق می‌کند چرا که برخلاف اینستاگرام، واتس اپ اصلا فونت‌های جذابی را در بخش استوری در اختیار مخاطبان قرار نمی‌دهد.
۱۰- تایپ کردن به کمک ایموجی‌ها
اگر از طرفداران ایموجی‌ها هستید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها کلمات جذابی را خلق کنید و برای دوستان خود آن‌ها را ارسال کنید. البته که این کار نیز نیازمند برنامه‌ای ترد پارتی به نام Emoji Letter Maker است. در این برنامه کافی است که کلمه و ایموجی‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید، تا برنامه برای طراحی‌های جذابی را تولید کند. سپس می‌توانید آن‌ها را کپی و در واتس اپل Paste کنید.
منبع: وب سایت آیکلاریفاید